tiistai 5. helmikuuta 2008

Ja sehan hyppasi

Uskomattoman kaunis aamu, pilveton taivas. Tanaan se siis tapahtuu. Naurattaa ja alkaa jannittaa. Aika kuluu liian hitaasti! Motuekan lentokentalle yhdeksalta aamulla. Pikkubriiffaus ja pukemaan haalaria paalle. Jattivaljaat ylle ja niin kireelle, etta melkein pystyy viela hengittamaan. Viimeiset toivomukset ja menoksi. Kadet tarisee ja jannittaa ihan hulluna. Kentan poikki kavellen ja koneeseen kuuden muun kanssa. Mietin, olenko hullu vai vaan tyhma. Valjaat kiinni kanssahyppaajaan Simoniin ja 15 minuutin lento alkaa. Huikeat maisemat vievat ajatukset hetkeksi siita, mita aion tehda. Vuoret, sademetsat ja meri. Kone saavuttaa 13 000 jalan korkeuden. Ovi auki ja ensimmaiset pihalle. Mina ja Simon viimeisena. Ryomitaan ovelle ja hetki istutaan oviaukossa. Nyt ei voi enaa kaantya takaisin. Kadet rinnalle ristiin ja Simon tonaisee meidat ulos koneesta. Paasee kimea kirkaisu. 50 sekuntia vapaapudotusta 200 km:n tuntinopeudella. Korvat samantien taysin lukossa, enka kuule mitaan. Hadin tuskin ehdin tajuta, etta olen ulkona koneesta, kun varjo aukeaa ja nykaisee ylospain. Vauhti hidastuu. Vau, olen elossa. Alan ihastella maisemia. Yritan etsia kotitaloa, mutta olen aivan sekaisin suunnista. Viitisen minuuttia liitelya ja maa lahestyy, aivan liian pian. Tukijoukot hurraa ja heiluttaa. Pehmea, joskaan ei kovin tyylikas laskeutuminen. Hengasyttaa, taisin unohtaa hengittaa. Olen lahes sanaton ja vastailen kysymyksiin jotain epaamaaraista ja tyhmaa. Olen paastani pyoralla, en tunne koskaan olleeni nain elossa.

Nain olen hypannyt tandem-laskuvarjohypyn. Muahan ei enaa kukaan nyhveroksi hauku.

Sori aiti, etten kertonut etukateen, en halunnut huolestuttaa.

Hypystani kuvattu video loytyy youtubesta hakusanoilla "kaarens adventure", jos jotakuta kiinnostaa.

18 kommenttia:

Unknown kirjoitti...

Dodiih... saithan sä hypättyä viimeinkin. Olinkin jo odotellut, että milloin sen aika tulee. Millonkas on seuraava hyppy suunnitteilla? :P

Anonyymi kirjoitti...

Wooh, oon kyllä kade! Vähän helmee oikeesti.

Kartsa kirjoitti...

Juho: Heti kun saan rahat kasaan... Varmasti ei ollut vika kerta.

Unknown kirjoitti...

Kun Suomeen palaat niin voit hakee vapaaehtosena armeijaan ja laskuvarjojääkäriks niin selviit halvemmalla :D

...kuinkas kustannuksia aiheuttavaa tuollainen happihyppeleminen on?

Anonyymi kirjoitti...

Vähän mäkin täällä kadehdin sua! Mä jännitän auton parkkaamista ku toinen hyppelehtii alas lentokoneesta. Onko taas reilua ;)

Anonyymi kirjoitti...

wooooouuuuuu! jotain odottamatonta tuli silmieni eteen kun avasin sivun. vitsi oon ihan.. kylhan ma jotain suunnitelmia muistin mutta yllatti kuitenkin! HYVA KAAREN! oon ilonen sun puolesta =)

Anonyymi kirjoitti...

VVVAU! TOSI MAHTAVAA! yhdyn näiden muiden kadehtijoiden joukkoon. :D
-Caroline

VilhÅ kirjoitti...

WHOAAAAA! Kuulostaa tieräks tosi hienolta tuo tuommonen. Olen ylpeä susta. Kaikenlaasta on pakko kokeella paittei omaa äireetä.

Rokkenroll
VilhÅ the Hobbit

PS. Laitappa sitä videota nopiaa nettihin

Anonyymi kirjoitti...

Pikkasenko oon kade, varmaan aika siistii.Kyl mäki viellä joskus tollasen pomppaan <:

- Laura the pienempi.

Anonyymi kirjoitti...

Uskomattoman upeelta kuulostaa!!
Lukiessa rupes itelläkin jo ihan sydän hakkaamaan ja tuntu kun olis nähny sun hypyn ihan vierestä! Varmaan pikkasen ollu perhosia vatsassa, mulla ainakin olis (:

Onneks oot hengissä <3:lla Anni

Anonyymi kirjoitti...

Vähänkö upeeta! Ihan mieletöntä! Paljonko tommonen toiminta siellä kustantaa? Vaikka pelkäänkin korkeita paikkoja ja olisin ihan paniikissa tekisin ton jos ois potetiaalinen mahdollisuus :D...kuulostaa niin hienolta kokemukselta, että on pakko kokeilla joskus...joskus :D

-.kateen vihreä Anna

Anonyymi kirjoitti...

Ei siis ei ole todellista! KAAREN?!?! Tää on eka kerta ku kommentoin mitään tänne, mutta nyt oli aivan pakko.. Menit sitten toteuttamaan minun unelmani :> mutta khyyll.. vi**u mää sytyn! hienoa Kaaren!

Mikko

Kartsa kirjoitti...

Kiitos kaikille positiivisista kommenteista. Hintaa hypylle tuli noin 160 euroa, en tieda mita se Suomesa maksaisi, mutta veikkaan, etta paljon enemman.

Ongelmahan mulla tassa on se, etta tan jalkeen en voi enaa hannata yhtaan mistaan...

Anonyymi kirjoitti...

Oi kun hienoa! Tuntui mahassa ku luin tota juttua..olen jo pitkään halunnut hypätä itekkin ja nyt jotenkin sä annoit mulle toivoa siihen, että ehkä minäkin sitten joskus uskallan ja saan mahdollisuuden. Ihanaa oikeesti! Mahtoi olla huikea kokemus.

Anonyymi kirjoitti...

Mitä sitä turhaa nössöilemään, kerrankos tässä eletään :) go go Kaaren !

Niin ja pistän sähköpostia mahd. pian :( kiirettä pukkaa.

Kartsa kirjoitti...

Niin tosiaan, tiedoksi, etta vihdoin sain sen videon youtubeen laitettua. Loytyy hakusanoilla "kaarens adventure."

Unknown kirjoitti...

helmi video...
oli kyllä kiva nähdä ja kuulla pitkästä aikaa susta tollasta elävämmännäköistä materiaalia :D

Anonyymi kirjoitti...

Aivan mahtava video ! ! Olen edelleenkin sulle tosi kade. :D

-Caroline